Reklamation

 

 

 

Instruktion för bilder av transportskadat gods

Det är alltid tråkigt när god levereras skadats, tyvärr är det sådant som händer oavsett hur många säkerhetsåtgärder vi på Office Depot har tagit. För att vi ska kunna ersätta ditt gods är det viktigt att du gör följande:

Vid alla typer av transportskador behöver Office Depot en tydlig beskrivning och fotografi av skadan samt emballaget.

Instruktion för fotografering

  • Adresskortet i närbild (hela Adresskortet ska vara synligt och läsbart).
  • Försändelsen i sin helhet. Fotografera tre av lådans utvändiga sidor.
  • Försändelsen i sin helhet, motsatt kort- och långsida.
  • Är produkten emballerad i en låda skall den öppnas och fotograferas från ovan. Bilden skall vara tagen på distans så att man ser allt det invändiga förpackningsmaterialet.
  • Avlägsna delar av det invändiga förpackningsmaterialet, ta ytterligare en bild där produktens placering i lådan är synlig.
  • Fotografera lådan invändigt utan något innehåll med lådans samtliga insidor väl synliga.
  • Den skadade produkten i sin helhet.
  • Bild som påvisar vart på produkten som skadan/skadorna återfinns.
  • Närbild på skadan/skadorna

Hur reklamerar jag en defekt vara?

Vid eventuella fel på produkter tillämpas tillverkarens garantier. 

  • Kontakta Kundcenter via telefon 020-560 560 eller e-post till kundcenter@officedepot.se för reklamation.
  • Ha ditt fakturanummer/ordernummer redo för snabbare handläggning.
  • För vissa produkter hänvisar Office Depot direkt till respektive tillverkare för reklamation.

Jag har fått fel/saknar en vara i min leverans, hur gör jag?

Om innehållet i leveransen avviker från din beställning skall du kontakta Kundcenter via telefon 020-560 560 eller e-post till kundcenter@officedepot.se. Vi kommer då att undersöka hur avvikelsen uppkommit och hjälpa dig vidare.


Våra vanligaste frågor

Vill du komma i kontakt med oss

 

 

 

 

 

Tillbaka till FAQ