Våra vanligaste frågor

 

 

 

Jag har beställt fel hur returnerar jag?

För att returnera en produkt samt erhålla en retursedel, kontakta Kundcenter på tel 020-560 560 eller kundcenter@officedepot.se för godkännande av returen.

Det är 14 dagars returrätt på våra varor. Observera att varor märkta med “Begränsad returrätt” inte omfattas av returrätten. Du kan läsa mer om detta i våra returvillkor.

Varan som returneras skall vara i säljbart skick och i obruten förpackning. Returfrakten betalas av dig som kund. När Office Depot mottagit och godkänt returen skickas en kreditfaktura, alternativt genomförs återbetalning till det kort som användes vid kortköp.


Var är min leverans?

Hej,

Jag beställde från er för ett par dagar sedan. När kan jag förvänta mig att det levereras?

Tack!

Svar:

Hej,

Tack för din fråga! Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar och levereras generellt mellan kl.7-17 varje dag. Du kan spåra din order här!

  1. Skriv in ditt ordernummer i sökfältet och klicka på “sök”. Ditt ordernummer finns i orderbekräftelsen som skickades till din e-post vid beställning.
  2. Du kommer länkas vidare till Brings hemsida och kan se leveransinformation. Bring levererar försändelser generellt mellan kl. 8-17 varje dag.

OBS! Notera att din leverans kan delas upp på flera utkörningar under samma dag.

 


Hur skapar jag ett konto/kundnummer?

För att skapa ett konto via webbshoppen  gör du så här:

1. Gå in på startsidan.
2. Tryck på knappen ”Skapa konto”.
3. Klicka i rutan “Företag”, “Privatperson” eller “Offentlig förvaltning”. (Om ditt organisationsnummer redan finns registrerat hos oss behöver du välja “Offentlig förvaltning”.)
4. Fyll i uppgifterna under ”Registrera konto” och klicka på ”Skapa konto/Gå vidare”.
5. Inloggningsuppgifter såsom användarnamn och lösenord skickas i ett separat mejl till den mejladress du anger.

Observera att handläggningstiden för registrering av offentlig förvaltning är ca 24 business hours.


En lastpall med kopieringspapper

Jag vill beställa en lastpall med kopieringspappret Multicopy 80g ohålat. Hur många förpackningar behöver jag då beställa?

Svar:

Hej,
Kvantiteterna kan vara lite kluriga – men för Multicopy 80g gäller följande https://www.officedepot.se/produkter/papper-block-2334/kopieringspapper-2345/papper-a4-3431/papper-multicopy-a4-80g-500-pk-1157066. En kartong innehåller 5 stycken mjuka paket – och en pall innehåller 48 kartonger.
Således behöver du beställa 5 x 48 mjuka paket, vilket ger 240 stycken.Du kan alltid hitta kvantiteter när du är inne på själva artikelsidan – antingen i brödtexten (som i detta fall) eller om du klickar på “visa specifikation” för mer detaljer.

Kan jag handla som privatperson i butik?

Hej!
Kan man komma in som privatperson och handla i era butiker eller måste man fakturera ett företag? Specifikt gäller frågan butikerna i Göteborg men gissar att det är samma regel överallt. Tacksam för svar!

Svar:

Hej,
Det går utmärkt att handla med kort som privatperson i alla våra butiker. Vi fakturerar dock endast företag.


Hur ändrar jag min fakturaadress?

För att ändra din fakturaadress behöver vi få in ett skriftligt underlag från dig.
Mejla in din nya fakturaadress till kundcenter@officedepot.se.
Ange ditt kundnummer, din gamla fakturaadress samt din nya fakturaadress så hjälper vi dig.

Hur får jag ett webbinlogg?

Om du är administratör för ert kundnummer kan du lägga upp nya webbinlogg genom att logga in och klicka på “Mina sidor”. Välj sedan “Mina uppgifter” och scrolla längst ned på sidan. Inloggningsuppgifter såsom användarnamn och lösenord skickas i ett separat mejl till den mejladress du anger.

För att skapa ett nytt webbinlogg på ett befintligt konto kontakta Kundcenter via telefon 020-560 560 så hjälper vi dig.


Jag har fått fel/saknar en vara i min leverans, hur gör jag?

Om innehållet i leveransen avviker från din beställning skall du kontakta Kundcenter via telefon 020-560 560 eller e-post till se-kundcenter@officedepot.se.
Vi kommer då att undersöka hur avvikelsen uppkommit och hjälpa dig vidare.

Jag har glömt mitt användarnamn/lösenord, hur gör jag?

Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du skapa ett nytt på vår hemsida.

1. Tryck på ikonen ”Logga in” på startsidan i webbshoppen.
2. Klicka på ”Har du glömt ditt användarnamn eller lösenord?”.
3. Skriv in din epost-adress och klicka på ”Skicka”.
5. Gå in på din mejl och öppna mejlet från oss.
6. Klicka på länken ”Byt lösenord här”.
7. Skriv in och bekräfta nytt lösenord.

Om du inte fått ett svarsmejl inom 5-10 min, vänligen kontrollera din Skräppost.
Finns inte mejlet i din Skräppost, kontakta Kundservice på tel 020-560 560 så hjälper vi dig.


Jag saknar min faktura

Fick en påminnelse, men hittar inte att vi fått någon faktura och undrar vad det avser.

Svar:

Du kan få tag på en kopia på din faktura genom att:
1. Logga in på Mina sidor på officedepot.se
2. Välj “orderhistorik” under Mina sidor och sök på fakturareferens eller ordernummer för aktuell faktura,
alternativt ange datumintervall för dina order och ladda ned fakturan därifrån.Kontakta oss på kundcenter, antingen via e-post på se-kundcenter@officedepot.se eller på 020-560 560, vardagar mellan 08.00-17.00 om du behöver hjälp med att få din fakturakopia.

 

 

 

 

 

Tillbaka till FAQ